האומר התקבל גט זה לאשתי, |
או הולך גט זה לאשתי-- |
אם רצה להחזיר, יחזיר; |
האישה שאמרה התקבל לי גיטי-- |
אם רצה להחזיר, לא יחזיר. |
לפיכך אם אמר הבעל |
אי אפשי שתקבל לה |
אלא הא לך ותן לה-- |
אם רצה להחזיר, יחזיר. |
רבן שמעון בן גמליאל אומר, |
אף האומרת טול לי גיטי-- |
אם רצה להחזיר, לא יחזיר. |
האישה שאמרה התקבל לי גיטי, |
צריכה שתי כיתי עדים: |
שניים שיאמרו בפנינו אמרה, |
ושניים שיאמרו בפנינו קיבל וקרע-- |
אפילו הן הראשונים והן האחרונים, |
או אחד מן הראשונים ואחד מן האחרונים |
ואחד מצטרף עימהם. |
נערה מאורסה |
היא ואביה מקבלין את גיטה; |
אמר רבי יהודה, |
אין שתי ידיים זוכות כאחת, |
אלא אביה מקבל את גיטה בלבד. |
וכל שאינה יכולה לשמר את גיטה, |
אינה יכולה להתגרש |
קטנה שאמרה התקבל לי גיטי-- |
אינו גט, |
עד שיגיע גט לידה; |
לפיכך אם רצה בעל להחזיר, יחזיר: |
שאין הקטן עושה שליח. |
אם אמר לו אביה, |
צא וקבל לבתי גיטה-- |
אם רצה להחזיר, לא יחזיר. |
האומר תן גט זה לאשתי |
במקום פלוני |
ונתנו לה במקום אחר-- |
פסול; |
הרי היא במקום פלוני, |
ונתנו לה במקום אחר--כשר. |
האישה שאמרה |
התקבל לי גיטי במקום פלוני, |
וקיבלו לה במקום אחר-- |
פסול; |
ורבי אליעזר מכשיר. |
הבא לי גיטי למקום פלוני, |
והביאו לה למקום אחר-- |
כשר. |
משנה ד
הבא לי גיטי, |
אוכלת בתרומה |
עד שיגיע גט לידה; |
התקבל לי גיטי, |
אסורה מלאכול בתרומה מיד. |
התקבל לי גיטי למקום פלוני-- |
אוכלת בתרומה, |
עד שיגיע גט לאותו מקום; |
ורבי אלעזר אוסר מיד. |
האומר כתבו גט ותנו לאשתי, |
גרשוה, |
כתבו איגרת ותנו לה-- |
הרי אלו יכתבו וייתנו. |
פטרוה, פרנסוה, |
עשו לה כנימוס, |
עשו לה כראוי-- |
לא אמר כלום. |
בראשונה, היו אומרין, |
היוצא בקולר ואמר |
כתבו גט לאשתי-- |
הרי אלו יכתבו וייתנו; |
חזרו לומר, |
אף המפרש והיוצא בשיירה. |
רבי שמעון השזורי אומר, |
אף המסוכן. |
מי שהיה מושלך בבור ואמר, |
כל השומע קולי |
יכתוב גט לאשתי-- |
הרי אלו יכתבו וייתנו. |
הבריא שאמר |
כתבו גט לאשתי, |
רצה לשחק בה. |
מעשה בבריא אחד |
שאמר כתבו גט לאשתי, |
ועלה לראש הגג ונפל ומת. |
אמר רבן שמעון בן גמליאל, |
אמרו חכמים, |
אם מעצמו נפל, |
הרי זה גט; |
ואם הרוח דחייתו, |
אינו גט. |
אמר לשניים תנו גט לאשתי, |
או לשלושה כתבו גט ותנו לאשתי-- |
הרי אלו יכתבו וייתנו. |
לשלושה תנו גט לאשתי-- |
יאמרו הם לאחרים כתובו, |
מפני שעשאן בית דין, |
דברי רבי מאיר. |
וזו הלכה |
שלח חנינה איש אונו |
מבית האסורים, |
מקובל אני |
באומר לשלושה תנו גט לאשתי-- |
שיאמרו לאחרים כתובו, |
מפני שעשאן בית דין. |
אמר רבי יוסי, |
נומנו לשליח; |
אף אנו מקובלים, |
שאפילו אמר לבית דין הגדול שבירושלים |
תנו גט לאשתי, |
שילמדו ויכתבו וייתנו לה. |
אמר לעשרה תנו גט לאשתי, |
אחד כותב ושניים חותמין. |
כולכם כתובו-- |
אחד כותב, |
וכולם חותמין; |
לפיכך, |
אם מת אחד מהם-- |
הרי הגט בטיל. |